E-ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

A Csomagfeladás Menete

1. Kérjük, a regisztrációkor kapott felhasználónevével és jelszavával lépjen be a 24H FUTÁR szoftverébe, a http://navigator.24hfutar.hu weblapon.

2. A program oktatása során megismert egyszerű folyamatnak megfelelően rögzítse be megrendeléseit, melyet véglegesítés után az ügyfélszolgálatunk visszaigazol.

3. Az ügyfélszolgálat által visszaigazolt, „elfogadott” státuszú megrendelésekhez nyomtassa ki a megrendelőlapokat, és okmánytasak segítségével helyezze a csomagokra. A vonalkódos csomagcímkék öntapadósak.

4. Kérjük, több küldemény esetén használja a csomagösszesítőt, melyen futárunk át fogja venni a küldeményeket.

5. Köszönjük a bizalmat, hogy a 24H futárának adta küldeményét. A küldemény átadása után nincs más teendője. A csomagjait cégünk futárai kiszállítják a megrendelt szállítási szolgáltatásnak megfelelően.
Ha ezt követően bármilyen módosítást, javítást, esetleg plusz információt szeretne jelezni a szállítással kapcsolatban, kérjük, mihamarabb vegye fel kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a +36 20 224 24 24-es telefonszámon és/vagy az ugyfelszolgalat@24hfutar.hu e-mail címen! Ha lehetséges a módosításokat figyelembe vesszük.

Ajánlatkérés
Csomagolási Tanácsok

A küldemények gondos és szakszerű csomagolása elengedhetetlen feltétele annak, hogy az áru sérülésmentesen érkezzen meg a címzetthez. Mivel a 24H Logistics Kft. csak a megfelelően becsomagolt küldeményekért vállal felelősséget, ezért szeretnénk néhány gyakorlati tanáccsal segíteni ebben Önt:

• A nem megfelelő csomagolás miatt nemcsak az Ön csomagjának tartalma sérülhet, hanem más csomagokban okozott kár is az Ön felelőssége.

• Mindig a küldeménynek megfelelő méretű csomagolást válasszon. A nem teljesen telepakolt dobozok összenyomódhatnak, a túlságosan telepakoltak pedig könnyen kiszakadhatnak.

• Értékes küldeményei csomagolásánál használjon nagy teherbírású, kétrétegű dobozokat.

• Párnázza ki vagy töltse meg bélelő anyaggal a dobozt annak érdekében, hogy a tartalma ne csúszkáljon.

• Okmányokat, dokumentumokat helyezzen A/4-es méretű borítékba, és ügyeljen arra, hogy a boríték mindig le legyen zárva.

• A csomagok mérete nem lehet kisebb egy A5-ös borítéknál, mert ekkora a dokufixünk, amivel a megrendelőlapot rá kell ragasztani a küldeményre.

• Ha több csomagot küld egy címre, az összes csomagra írja rá a megrendelőlap sorszámát, és lehetőleg a címet is (legalább a település nevét).

• Jó minőségű csomagolóanyagot használjon, és vegye figyelembe a csomagolóanyag erősségét, kipárnázottságát és tartósságát.

• Mindig zárja le a küldeményét. Cellux helyett használjon lehetőleg erős pl. „Havanna barna” ragasztószalagot.

• Sérülékeny, apró alkatrészeit lehetőség szerint helyezze kipárnázott borítékba vagy buborékfóliával bélelt kartondobozba.

• A törékeny árut (pl. lámpa, tükör, stb.) helyezze a doboz közepére, a dobozt pedig töltse meg hungarocellel, megfelelő mennyiségű újságpapírral vagy egyéb bélelő, töltőanyaggal. Gondoskodjon róla, hogy az áruk se egymással, se a doboz szélével ne érintkezzenek közvetlenül. A csomagoláson és a megrendelőlap megjegyzés rovatában is mindenképpen tüntesse fel, hogy „Törékeny”. Ezzel együtt a csomagra is rá kell írni piros színű filctollal, hogy „TÖRÉKENY”, vagy kell rá ragasztani „TÖRÉKENY” matricát.

• Szélvédő üveget fa kalodában, vagy kifejezetten erre a célra kialakított 5 rétegű karton dobozban szállítunk. A karton dobozok belsejében a szélvédő elmozdulását megakadályozó rugalmas műanyag távtartók elhelyezése feltétlenül szükséges. A távtartók a dobozban nem mozdulhatnak el. A szélvédőt a dobozban olyan módon kell elhelyezni, hogy a szélvédő a karton minden oldalától (az éleket is beleértve) legalább 8 cm távolságra legyen. Ezek hiányában a csomagolást nem tekintjük szállításra alkalmasnak, így az áruért nem tudunk felelősséget vállalni.

• A csak adott irányban, függőlegesen állítva szállítható csomag esetén ilyen irányú igényét tüntesse fel a Megrendelőlapon, és a csomagolásra egy felfelé mutató nyilat tegyen.

• Lapos és törékeny áruk elválasztására használjon kartonból készült elválasztó lapokat.

• Éles, hegyes áruk esetén erős kartonnal védje az éleket, hegyeket. A csomagolóanyagot erősítse az árura, hogy az rakodás, szállítás közben se tudjon lecsúszni róla. Az éleket úgy kell védeni, hogy az élére helyezett alkatrész se tudjon elhajolni, sérülni.

• Különös figyelmet kell fordítani a karosszéria elemek csomagolására, éleket, sarkokat erre készült szivacskockával védje, a karosszériaelemet buborékos fóliával és kartoncsomagolással lássa el.

• Azoknál a műanyag elemeknél, amiknél vannak kiálló részek (fülek), úgy kell csomagolni, hogy ezek a fülek ne sérülhessenek, ne törhessenek le!

• Dísztárcsák, ablakfóliák csomagolására az eredeti csomagoláson felül buborékos fóliát is tegyenek, ez jobban megvédi a küldeményt a sérüléstől.

• Nagyon fontos, hogy amennyiben egy dobozba több küldeményt csomagolnak, figyeljenek arra, hogy alulra a legnehezebb dolog, felülre pedig a legkönnyebb dolog kerüljön, és a dobozon legyen feltüntetve a szállítási irány.

• Folyadékokat, olajokat eredeti csomagolásban tudunk szállítani (flakon, vagy nagyobb mennyiségeknél hordó), ha egy címre több flakon folyadék megy, akkor azt zsugorfóliázza össze, úgy jobban kezelhető. Ne tegye ezeket kartonba, mert akkor nem látszik, hogy folyadékról van szó, aminél különösen fontos a szállítási irány! Semmiképpen ne csomagolja egy csomagba a folyadékokat más termékekkel!

• A dobozra semmilyen más csomagot, pótalkatrészt vagy tartozékot, ne ragasszon rá kívülről, utólag. Lehetőség szerint tegye bele a dobozba, vagy második, harmadik stb. csomagként adja fel ugyanarra a címre. Ezt egy Megrendelőlap használatával végezze el, úgy, hogy a darabszámhoz írja be a csomagok számát.

• Akkumulátort, vegyszert stb. semmiképpen se tegyen a csomagba, mert kifolyhat. Ezeket a termékeket csomagolás nélkül szállítjuk, és külön egyeztetés szükséges (esetleges ADR engedély szükségessége)

Mérlegelés, súly:

• Kérjük, egy csomagba ne tegyen 30 kg-nál többet! Ennél nehezebb küldemény esetén mindenképpen lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal.

• Fontos, hogy minden küldemény kézi erővel rakodható legyen, így kollégáink jobban boldogulnak a kiszállítással. Raklapos áru esetén ügyfélszolgálatunkkal előzetes egyeztetés szükséges

• A megrendelőlap programmal való kitöltéséhez mindenképpen szükséges, hogy a csomagok le legyenek mérve.

Térfogatsúly:

• Kis súlyú, de terjedelmes áruk esetén térfogatsúly számítást szoktunk alkalmazni. Ehhez van egy rendszeresített képletünk, amivel számolunk. Térfogatsúllyal szoktuk számolni például a tetőboxokat, a lökhárítót, szélvédőt kalodában

* Felhívjuk figyelmét, hogy a 24H Logistics Kft. nem vállal felelősséget az itt leírt csomagolási tanácsokért. Minden esetben az ügyfél felel a szakszerű csomagolásért.

Fogalmak

A 24H Logistics Kft (a továbbiakban 24H) által használt fogalmak:

 

Megrendelő:

Az a személy, vagy jogi személy, aki megrendeli a 24H-tól a szolgáltatást.

 

Feladó:

Aki a küldeményt átadja a futárnak.

 

Címzett:

Aki a küldeményt átveszi.

 

Fizető fél:

Az a fél, aki a fuvardíjat fizeti. Ez lehet a Feladó, a Címzett, vagy a Megrendelő is.

 

Küldemény:
Az egy címre feladott csomagok összessége. Egy küldemény sok esetben csak egyetlen csomag, de állhat akár 10-20 csomagból is.
Csomag:
Egy küldemény egység, mely a kézbesítés céljából egyedi azonosítóval van ellátva címzés céljából. Szállításra alkalmas módon kell csomagolni.

 

Fuvardíj (futárpostai díj):
Pontatlan szóhasználat, fuvardíj alatt a futárpostai szolgáltatás díját értjük. Fizetése történhet a megrendelő, a feladó, vagy a címzett által, készpénzben vagy átutalással. Minden esetben Áfát tartalmaz.

 

Utánvét:
Az áru értéke, amit futáraink beszednek a címzettől, és amit átutalunk a feladónak. Beszedése a csomag átadása során történik. Egy napon egy feladótól egy címzetthez maximum bruttó 500.000 Ft-os utánvét beszedését vállaljuk. A beszedett utánvéteket a küldemény leadásától számított 4. munkanapon átutalással teljesítjük. Kérésre készpénzben is kifizetjük a feladónak pénztárunkban.

 

Visszáru:
Megbízó kérésére a küldeménye kézbesítésekor a címzettől visszárut veszünk fel. Értelemszerűen mennyiségileg kevesebb kell legyen, mint, amit kivittünk. Szállításra alkalmasan csomagolva kell feladni. Átvétele akkor történik, amikor a kiszállítás. Ha később kell visszamenni érte, vagy várni kell rá, az már külön feladás. A visszárut általában a következő munkanapon kézbesítjük. (Speciális esetben a visszáru lehet a megérkezett küldemény, vagy annak egyik darabja is, melyet a címzett azonnal visszaküld.)

 

Megrendelőlap:

A szállítást kísérő, a legfontosabb adatokat, és vonalkódot tartalmazó A/5 méretű okmány. Kérjük, ezen tüntessen fel minden szükséges, fontos információt. A Megrendelőlapot tekintjük hitelesnek. Ha az ügyfél telefonban mást mond, mint ami a Megrendelőlapon van, akkor a Megrendelőlapot tekintjük hitelesnek. Futáraink is a Megrendelőlapon szereplő információk alapján dolgoznak. Kérjük, pontos adatokat adjon meg. Pl. címet, nevet, kapcsolattartót, és telefonszámot, mind a feladó, mind a címzett rovatban. Más futárcégek szállítólevélnek, vagy fuvarlevélnek is hívják. A címzettel futáraink papír alapon aláírattatják, ami igazolja az átvételt.

 

Megfelelő csomagolás: A feladó felel a csomagolásért. A csomagolási tanácsok résznél bővebben olvashat róla. http://24hfutar.hu/e-ugyfelszolgalat/

Utánvét:

A címzett által kifizetett összeg, amelyet a Megbízó utasítása alapján átutalással teljesítünk. Az utánvét ügyfeleink pénze, azt a 24H külön számlán kezeli.

 

Feladás:

Partnereink, mikor küldeményt adnak fel, kötelesek gondoskodni a megfelelő csomagolásról, és az okmányok kitöltéséről. A feladáskor a felelősség átszáll a 24H-ra. Ha csomagolás-sérülten vesszük át, akkor nem tudunk az épségéért felelősséget vállalni.

 

Csomagküldő:

A piac azon szereplője, aki áruját csomagokban futárszolgálattal szállíttatja, általában kereskedő, vagy gyártó cég.

 

Futárszolgálat, más néven futárposta:

A piac azon szereplője, aki a csomagküldő megbízásából szállít. Pl. a 24H is egy futárszolgálat.

 

24H:

A 24H Logistics Kft. nevét írjuk így: 24H, vagy 24H FUTÁR, esetleg 24H Futár. A cég neve mindig nagybetűvel.

 

Gerincjárat:

A 24H azon szállításai, amelyek a budapesti központot összekötik 25 vidéki területi képviselőnkkel.

 

Futárok:

Legfontosabb munkatársaink, akik a 24H-t, és a partnereinket megjelenítik a címzetteknél. Megjelenésük, udvariasságuk, kulturáltságuk, tiszta munkaruhájuk, jó stílusú autóvezetésük, a címzetteknél udvarias fellépésük, segítőkészségük alapozza meg jó hírnevünket.

 

24h:

24 órás szolgáltatás. Részletes leírását megtalálja itt.

 

ÉE:

Éjszakai Expressz szolgáltatás. Részletes leírását megtalálja itt.

 

KÉE:

Késő Éjszakai Expressz szolgáltatásunk. Részletes leírását megtalálja itt.

 

NEX:

Nappali Expressz szolgáltatásunk. Részletes leírását megtalálja itt.

 

City Expressz:

4 órán belül kiszállítjuk Budapesten, kisfurgonnal. Nagyobbat, nehezebbet is elviszünk, mint a bringások. Részletes leírását megtalálja itt.

 

Szombati kiszállítás:

Az ország egész területén végzünk szombati kiszállítást. Részletes leírását megtalálja itt.

 

Vasárnapi felvét / hétvégi árufelvétel:

Szombaton, vagy vasárnap felvesszük küldeményét, és hétfőn kiszállítjuk. Részletes leírását megtalálja itt.

 

Futárszolgálat, fuvarozás, direkt fuvar:

Még gyorsabb, még pontosabb, akár egész autónyi áru kiszállítása direkt fuvarral. Részletes leírását megtalálja itt.

 

Raktározás, komissiózás:

Mi raktározzuk, komissiózzuk, és kiszállítjuk. Önnek nem kell fizikai munkát végezni, ön foglalkozzon a fő tevékenységgel, tudja, azzal a bizonyos „core busines”-sel.

 

Raktározzon nálunk.

Béreljen raktárat a mi telephelyünkön, és adja nekünk a csomagjait kiszállításra.

 

Térfogatsúly:

Hosszúság x Szélesség x Magasság (cm-ben) / 5000 = térfogatsúly (kg). A képlet megmondja, mennyi a csomag térfogatsúlya. Akkor számlázunk ez alapján, ha a térfogatsúly nagyobb, mint a mért súly.

 

Címzett fizet:
A fizető fél megjelölésekor lehetőség van arra, hogy a fuvardíjat a címzettel fizettessék ki. Ilyenkor futárunknak küldemény kézbesítésekor fizet a címzett. (Nem keverendő össze az utánvétes kézbesítéssel).

 

Éjszakai kézbesítés, Depós átadás:
A küldemény olyan kézbesítése, amikor nem történik személyes átvétel. Legtöbbször az erre szolgáló területet az ügyfél biztosítja. Ez lehet egy raktár, egy garázs, egy bolt elkülönített helyisége, de lehet pl. egy gépkocsi csomagtartója is. A 24H is rendelkezésre bocsáthat ládát, dobozt, kültéri kivitelben, ezeket zárt, vagy őrzött területen helyezzük el.

 

Colli, vagy fonetikusan kóli:

Nálunk nem kutyafajta, és nem baktérium, hanem a raklapnál kisebb csomag megnevezése, lehet pl. doboz, karton, műanyagláda, de egy darab kipufogócső, vagy szélvédő.
Euro raklap
Az európai szabványnak megfelelő, jelzéssel ellátott raklap, amelynek mérete 80×120 cm. Jellemzően 150 cm magas, maximum 500 kg súlyú raklapot veszünk fel.

 

Szállítólevél visszaforgatás
A csomaghoz tartozó szállítólevelet a címzettel hagyományos módon, papír alapon aláíratjuk, lepecsételtetjük, majd visszajuttatjuk a megbízóhoz. Feláras szolgáltatás.
Kézi megrendelőlap:

Számítógépes leállás, vagy más műszaki hiba esetére futárainknál van önátírós, 4 példányos kézi megrendelőlap, ennek kitöltésében futárunk segít, a feladó felelősségére. A kézi megrendelőlapos feladásnak külön adatkezelési költsége van. Fontos, hogy kézi kitöltés esetén sokkal nagyobb a szállítás hibalehetősége! Futáraink nem gyógyszerészek, kérjük, ön se írjon úgy, mint egy orvos.

 

Postatörvény:

A futárpostai szolgáltatók, így a 24H is, munkáját a postatörvény alapján végzi. Egyes vélemények szerint a gyakorlatban nem használt, idegen hangzású fogalmakat használ. Jó hír viszont, hogy a weblapunkon található, és általunk használt fogalmak jogászkodás nélkül is érthetőek.

 

Felelősség kérdése a futárpostai szolgáltatóknál:

Fontos tudni, hogy egy futárpostai szolgáltató, csak a csomagok külsőre sértetlen leszállításáért felel. A csomag tartalmát nem vizsgálhatjuk. A csomag tartalmáért, és a csomag által esetleg okozott károkért a feladó felel. Fontos, hogy még a csomagoláson belülre se tegyen olyan terméket, árut, ami szennyezést, vagy sérülést okozhat a mellé kerülő küldeményeknek, pl. kifolyhat, vagy éles felületekkel rendelkezik, és kiszúrhatja a csomagolást.

 

Limitált szolgáltatás:

A limitált szolgáltatás keretében a 24H a küldeményben bekövetkezett bármilyen kár (pl. a küldemény megsemmisülése, elvesztése, megrongálódása, stb.) esetén legfeljebb 50 ezer Ft értékig vállal felelősséget a küldemény értékétől függetlenül. Néhány megrendelőnk efölötti érték esetén is limitált szolgáltatást vesz igénybe, az alacsonyabb díj miatt. Tudomásul kell venni, hogy ilyen esetben csak 50 ezer Ft értékig vállalunk felelősséget.

 

Értékbiztosított küldemény:

50 ezer Ft fölötti érték esetén vegye igénybe az értékbiztosított szolgáltatást! Legfeljebb 500 ezer Ft értékig adhatja fel így rendszerünkben, értékbiztosított díj fejében.

 

Érték rovat kitöltése:

Amennyiben a Feladó a megrendelőlapon az ÉRTÉK rovatot kitöltetlenül hagyja, vagy az bármilyen oknál fogva olvashatatlan, értelmezhetetlen, a küldemény megsemmisüléséből, elvesztéséből eredő károkért legfeljebb a szolgáltatási díj erejéig vállalhatunk felelősséget. A küldemény sérüléséből, megrongálódásából eredő károkra is legfeljebb 50.000,- Ft-ig vállalunk felelősséget.

 

Navigátor: A 24H FUTÁR saját fejlesztésű szoftvere az ÜGYFELEINK KÉNYELME ÉRDEKÉBEN. A szoftver a rendszeres csomagfeladást támogatja.

Napi rendszeres feladás esetén, B2B, B2C ügyfeleink, (kereskedő, importőr, gyártó cégek, webáruházak.) csak válassza ki a partnerlistából címzetteit. Excel export is lehetséges.

Egyéni adatlekérdezés, forgalmi adatok lekérhetők.

 

Káresemény:

Minden olyan kár, ami a logisztikai tevékenység során keletkezhet, legyen az csomag sérülés, elvesztés, megsemmisülés.

 

Következménykár:

A 24H kizárja a következménykárok érvényesítését. Ha ön olyan küldeményt szeretne szállítani, ahol egy káresemény, vagy késés nagyon jelentős következménnyel jár, vegyen igénybe más megoldást.

 

Pályázati anyagok, nagy eszmei értéket képviselő, pótolhatatlan küldemények:

A pályázati anyagok, ajánlattételek, különlegesen nagy értéket képviselő, vagy pótolhatatlan okmányok szállítását nem vállaljuk. Ennek oka, hogy a közúton, gépkocsikkal szállítunk, ami természetesen némi veszéllyel jár. Az ilyen küldeményeket bízza értékszállító cégre, vagy tartsa saját kezelésben. Nem vállalhatunk felelősséget pl. 2 ezer forintos futárpostai díj fejében egy 200 milliós pályázati anyagért.

 

Szállításból kizárt áruk, dolgok:

Nagy értékű küldemények, nemesfémek, értékpapírok, nagy értékű régiségek szállítását nem vállaljuk.

Hová fordulhatok szállításból kizárt értékpapírok, nagy értékű tárgyak szállításával:

Az erre szakosodott fegyveres értékszállító cégeket ajánljuk.

 

Jegyzőkönyv:

A jegyzőkönyv követelményeinek megfelel minden olyan papír, amelynek a tetejére fölírtuk, hogy „Jegyzőkönyv”, tartalmazza a probléma körülményeit, pl a küldemény sérülését, dátummal van ellátva, és tartalmazza mind a partnerünk képviselője, mind 24H futárának aláírását.

Reklamáció kezelés

Cégünk kiemelt figyelmet fordít a beérkező reklamációk és kártérítési igények kivizsgálására. Célunk, hogy feltárjuk a probléma pontos okait és a felmerülő eseteket minden érintett fél egyetértése mellett, Általános Szerződési Feltételeinknek megfelelően mielőbb, de legkésőbb annak benyújtását követő 30 munkanapon belül zárjuk le. Reklamációs- és kártérítési igény írásban, a feladástól (vagy a jegyzőkönyv kiállításától – ld. alább) számított hat hónapos elévülési időn belül érvényesíthető.

Lehetőségeinkhez mérten törekszünk arra, hogy olyan megelőző intézkedéseket vezessünk be (pl. bizonyos munkafolyamatok és kommunikációs csatornák átszervezése), amelyekkel minimálisra csökkenthetjük az újbóli bekövetkezés esélyét.

Reklamáció-kezelés

Minden beérkező reklamációt nyilvántartásba veszünk és végigvezetünk egy olyan belső eljáráson, amely garantálja annak pártatlan, objektív elbírálását.

Tárgyuk szerint a reklamációkat ügyfélszolgálatunkhoz vagy pénzügyi osztályunkhoz kell írásban eljuttatni:

Ügyfélszolgálat:

• bármilyen operációs probléma (késés, részleges kézbesítés, elveszés, futárhibák, stb.)

Ügyfélszolgálatunk elérhetőségei:
ugyfelszolgalat@24hfutar.hu
+36 20 2 24 24 24

Pénzügy:

• költségviselő (fuvardíj fizető) megváltoztatása, rossz költségviselő;
• bármilyen számlatechnikai probléma miatti reklamáció (rossz vevő név, fizetési határidő, stb.)

Pénzügyi osztályunk elérhetőségei:
penzugy@24hfutar.hu
+36 20 779 24 04

Kérjük, hogy a probléma mielőbbi orvosolása és a pontos beazonosíthatóság érdekében minden esetben írják meg az érintett küldemény(ek) megrendelőlap számát és a probléma körülményeit.

Káresemény kezelés

A reklamációk ezen speciális esetei a küldemények megsemmisülésére, elvesztésére, tartalomhiányára vagy sérülésére vonatkoznak.

Ahhoz, hogy vitán felül megállapítható legyen az érintettek felelősségének mértéke, a kártérítési igény bejelentésének szigorú formai követelményei vannak. Kártérítési igény érvényesítésére alapvetően a feladó jogosult.

A csomag kézhezvételét követően, még a megrendelőlap aláírása előtt, a címzettnek meg kell néznie a csomagot, hogy a csomagoláson van-e valamilyen sérülés. Amennyiben a küldemény sértetlen, úgy a megrendelőlap „sértetlenül átvettem” rovatában kell ezt a címzettnek aláírásával és bélyegzőjével vagy személyi igazolvány számával igazolnia.

Amennyiben a címzett észlel sérülést a csomagoláson, ezt a futárnak fel kell jegyezni a megrendelőlap megjegyzés rovatába.

Amennyiben olyan sérülés keletkezett a csomagoláson, ami feltételezi, hogy az áru a csomagoláson belül sérült, kárfelvételi jegyzőkönyvet kell a címzettnek, és a kiszállító futárnak közösen felvennie.

A kárfelvételi jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:

• a feladó, és a címzett nevét,
• a sérülés leírását,
• a sérülés körülményeit,
• a szállítólevél számát és a megrendelőlap számát,
• a futár nevét és aláírását,
• a sérülés dátumát,
• lehetőleg több fényképet a sérülésről,
• jelenlévők (címzett/átvevő) aláírását.

Ezt a jegyzőkönyvet a sérülés észlelésének napján (a kiszállítás napján) el kell juttatni a 24H Kft-nek (személyesen, faxon, vagy e-mailben). Ennek a felelőse afutár/területi képviselő.

A jegyzőkönyv 1. példánya a címzetté (vagy ahol a jegyzőkönyv készült), és a 2. példányt a futár a központba továbbítja. Mindkettő példányon szerepelnie kell a futár aláírásának is, és a címzett aláírásának is (vagy ahol a jegyzőkönyv készült).

Sérülés esetén mindenképpen értesíteni kell az ügyfélszolgálatot még a helyszínről.

Amennyiben depós leadás során észlel a címzett sérülést, abban az esetben köteles a címzett az ügyfélszolgálatnak jelezni a sérülés tényét a leadás napján legkésőbb reggel 9:00-ig (akár szombaton is, mert telefonos ügyelet ilyenkor is van), telefonon, vagy e-mailben.

Cégünk nem felel a keletkezett kárért, amennyiben az a működési körünkön kívül álló elhárítatlan okból keletkezett, ha nem a belső tartalomnak megfelelően volt csomagolva, ha elégtelen vagy el nem távolított korábbi címzés okozta, ezen felül nem felel közvetett kárért, elmaradt haszonért sem.

Nemzetközi szolgáltatások esetén a kártérítés a nemzetközi CMR egyezmény szabályai szerint történik.

GYIK

Gyakran ismételt kérdések:

 

Mit jelent az, hogy a 24H a legnagyobb családi futárcég Magyarországon?

Azt jelenti, hogy a 24H FUTÁR 15 éves tapasztalatával, másfélmilliárdos árbevételével a multik után a legnagyobb futárcég. Tulajdonos ügyvezetője igyekszik a családiasságot megőrizni. A mi szemünkben a megrendelő elsősorban ember, azután másodsorban kiemelt ügyfél.

 

Nagyobb, rendszeres megrendelő leszek. Mit kell megbeszélnünk a szállítás elkezdése előtt?

Milyen területen dolgozik? (B2b, B2C?) Mit kell szállítanunk? Mik az igényei? Milyen szolgáltatásainkat veszi igénybe? Vannak-e a terméknek speciális tulajdonságai? Milyen módon fogja csomagolni? Milyen mennyiségű feladás várható? Mikorra kéri a felvevő futárt? Jellemzően hová fogja küldeni? Lesz-e jellemzően visszáru, utánvét? Térfogatsúlyos a küldemény?

 

Milyen mennyiség kell ahhoz, hogy versenyképes árlistát kapjak?

Minden ügyfelünknek ilyet adunk. Nagyobb mennyiség ígéretét mi komolyan vesszük, az ígérethez szabjuk az árat, de elvárjuk annak teljesítését.

 

Hány napon belül kapom meg az utánvét összegét?

A leadás után 4 munkanapon átutaljuk önnek. Kérjük, az utánvét összeget ellenőrizze.

 

Önök beszedik-e a címzettemtől a fuvardíjat?

Igen. Akár az utánvét összeggel együtt is, ilyenkor a fuvardíjat a 24H-nál marad, az utánvétet pedig a feladónak utaljuk tovább.

 

Hogyan kezelik utánvét összegét?

Az utánvét az ön pénze, elkülönített számlán kezeljük cégünk pénzeszközeitől.

 

Rendszeresen küldök küldeményeket. Miért havonta 2x számláznak?

Számlázóink folyamatosan számláznak, számlázott időszak általában adott hónap 1-15-ig, és 16-31-ig.

 

Alkalmilag adtam föl küldeményemet. Mikor várhatom a számlát?

Átutalásos számlát havonta 2-szer, hó közepén, és hó végén készítünk. A kis értékű, és/vagy alkalmi feladatokról szóló átutalásos számlát legtöbbször csak a hó végén készítjük el.

Készpénzes számlákat naponta készítjük. Ha címzett fizet kp, akkor a csomaggal együtt kapja a számlát. Ha a feladó fizet kp, akkor vagy a futár készíti el a számlát, vagy pótoljuk, és küldjük. A kitöltött Megrendelőlap addig is igazolja önnek, hogy a kifizetés megtörtént, és tartalmaz minden információt.

 

A 24H-nál szállításból kizárt termékeket hogyan szállíthatom?

Nagy értékű küldemények, nemesfémek, értékpapírok, műkincsek, nagy értékű régiségek, emberi maradványok, veszélyes áruk, robbanószerek, pályázati anyagok, vagy pótolhatatlan okmányok szállítását nem vállaljuk. (Részletesebb megfogalmazást lásd az ÁSzF-ben.)

Nagy érték esetén az erre szakosodott értékszállító cégeket ajánljuk.

Műkincsszállítást is több cég végez az országban.

Emberi maradványok, veszélyes áruk, ADR-es áruk szállítására szakosodott szolgáltatók dolgoznak a piacon, őket keresse.

Pályázati anyagok, vagy pótolhatatlan okmányok szállítását javasoljuk saját szállítással megoldani, erre a futárpostai szolgáltatások, azok alacsony ára miatt nem alkalmasak.

 

Éjszakai leadást kérhetek-e utánvétkezeléssel együtt?

Nem, ez a két szolgáltatás nem párosítható, mivel az éjszakai depós átadásnál nincs jelen a címzett, az utánvét átadásához viszont jelen kell lennie.

 

Nagymennyiségű küldeményt fogok feladni. Javasolják-e a próbaszállítást?

A fokozatos átállást javasoljuk inkább. A lökésszerűen bejövő nagy mennyiségű küldemény növekvő hibalehetőséggel jár.

 

Önökkel szeretnék dolgozni, azonnal, már ma estétől küldenék napi 100 küldeményt. Lehet?

Köszönjük a bizalmat, de szívesebben előkészítenénk a szállítást. Egyeztetnünk kell a részleteket, ez pár napig eltart.

 

Még nem írtam alá a szerződést. Ennek ellenére sürgősen kérhetek-e egy futárt a mai napra?

Igen, de csak akkor, ha navigátoros megrendelést alkalmazta, vagy, ha tudomásul veszi a kézi megrendelőlaphoz kapcsolódó jóval nagyobb hibalehetőséget.

 

Raktárterületet bérelnék önöknél. Bérelt területen saját árumat kezelném. Lehetséges?

Igen, vannak partnereink, akikkel közös raktárfejlesztésben gondolkodunk. A partner végzi a saját árujának az összekészítését a 24H saját, vagy bérelt raktárában. Olcsóbb, rugalmasabb megoldás lehet, de az árufelelősség partnereinké, mi csak a területet adjuk. Előnye, hogy a terület növelhető bizonyos keretek között.

 

Csomag tartalma szállítás közben megromlott. Térítik-e a káromat?

Nem, a csomag belső tulajdonságából adódó változásért nem vállalunk felelősséget. Kérjük, romlandó küldeményt ne adjon föl.

 

Miért kell az érték rovatot kitöltenem?

Amennyiben a Feladó a megrendelőlapon az ÉRTÉK rovatot kitöltetlenül hagyja, vagy az bármilyen oknál fogva olvashatatlan, értelmezhetetlen, a küldemény megsemmisüléséből, elvesztéséből eredő károkért legfeljebb a szolgáltatási díj erejéig vállalhstunk felelősséget. A küldemény sérüléséből, megrongálódásából eredő károkra is legfeljebb 50.000,- Ft-ig vállalunk felelősséget.

 

Hogyan adhatom föl az 500 ezer Ft-nál nagyobb értékű küldeményt?

Futárpostai szolgáltatás keretében nem vállaljuk. Ha 500 ezer forintnál nagyobb összeget ír a megrendelőlap rovatra, akkor is csak 500 ezer Ft értékig vállalunk felelősséget. Direkt fuvarozásként kérjen árajánlatot az ügyfélszolgálatunktól.
Importőr vagyok. Miért van az, hogy az áru csomagolása, amely idáig többezer kilométeren át kiválóan megfelelt, (Kínából idáig), most nem elégséges az utolsó párszáz kilométeren?

A Kínából idáig érkezett áruk sajátossága, hogy azonos áruval telerakott konténerben, teherautóban utaznak. Emiatt egymást is jobban óvják. A 24H futárszolgálat más árukkal is összerakja ezeket, ezért nagyobb a sérülésveszély az utolsó szakaszon. Eddig fuvarozás során érkezett az áru, innentől a futárszolgálat viszi, ahol a fuvardíj is lényegesen kevesebb.

 

1 kg-ra vetítve miért drágább a futárszolgálati díj Magyarországon belül, mint az Európát átszelő beszállítás díja?

Azért, mert idáig raklapon, más egységcsomagban érkezett. A futárposta jellemzője, hogy nem raklapon, hanem doboz, ún. colli a szállítási egység. Míg Hamburgból idáig egy címre jött pl. 10 raklap, mi raklaponként akár 100 különböző címre kiszállítjuk.

 

Egyszer a mért súly alapján számláznak, egyszer a térfogatsúly alapján. Nem becsapás ez?

Nem. Pl egy Ford Transit furgon megtelik, ha egy 1500 kg-os ólomtömbbel terheljük, de akkor is, ha beleteszünk 4 raklap hungarocellt, aminek a súlya nincs összesen 40 kg. Mindkét esetben leterheltük az autót.